Skip to main content

Verhuur

Huren kan aantrekkelijk zijn voor diegene die niet willen of kunnen kopen. Vooral ondernemers huren vaak vastgoed. U kunt bij ons terecht bij verhuur rondom uw: woning, appartement, Bedrijfs Onroerend Goed (BOG) en Agrarisch & Landelijk Vastgoed. 

01.

Vastgoed Verhuren, hoe gaat dat in zijn werk?

Zodra u heeft besloten om uw vastgoed te gaan verhuren, bekijken we met u het vastgoed object. De belangrijkste vraag voor u zal waarschijnlijk zijn hoeveel het pand u maandelijks gaat opleveren. Daarnaast bespreken we mogelijke huurders en kijken we hoe we uw doelgroep het beste bereiken. Ook geven we tips om foute huurders te herkennen.

02.

De Waard NVM Verhuurmakelaars

Vanuit ons oogpunt is het van belang dat potentiële huurders relevante en juiste informatie krijgen over het object. Afmetingen en bijzondere eigenschappen moeten worden vastgelegd. Op basis van deze belangrijke aspecten en de kennis van de markt, bepalen we een reële maximale verhuurprijs. U bent verplicht een Energielabel van het vastgoed te overhandigen. Heeft u dit nog niet? Dan kunnen wij dit voor u verzorgen.

Onze plicht als NVM Verhuurmakelaar is dat we eerst de potentiële huurder screenen. Ook wel de Woontoets genoemd. We controleren in deze woontoets of de toekomstige huurder niets te maken heeft met witwaspraktijken of andere illegale zaken. Een andere voorwaarde is dat de persoon financieel gezond moet zijn. Dus geen aankomend faillissement of aanvraag voor de schuldsanering. Ook checken we of de huurder wel de persoon die het object gaat betrekken.

Om het proces te versnellen wordt het vastgoed ook op bijvoorbeeld Funda Business gezet. Deze website biedt een zeer ruim aanbod aan commercieel vastgoed aan en krijgt honderdduizenden bezoekers per maand.

Zodra de eerste potentiële huurders zich melden, gaan de bezichtigingen beginnen. Tijdens deze bezichtigingen proberen we te achterhalen waarom de persoon heeft gekozen voor dit object en wat zijn doel is. Nadien brengen we u rapport uit van onze bevindingen over de persoon. We nemen eisen en wensen met u door om zo te achterhalen of de potentiële huurder ook de huurder is die uiteindelijk uw object gaat huren. Deze beslissing ligt namelijk helemaal bij u.

03.

Inspectierapport

Zodra u akkoord gaat met een huurder en de huurder gaat akkoord met u? Dan is aan ons de taak om samen met de potentiële huurder het object te controleren. Onze bevindingen vatten we samen in een inspectierapport. Zo krijgen beide partijen een heldere blik op de staat van het te huren vastgoed object. Zodra de potentiële huurder akkoord gaat, kan er een lijst worden opgesteld waarin zaken staan die de nieuwe huurder overneemt. Denk bijvoorbeeld aan vloeren, gordijnrails of meubilair. Wij kunnen u hierin adviseren. Tot slot wordt de huurovereenkomst opgesteld.

04.

Huurovereenkomst

De Huurovereenkomst is de bindende bevestiging tussen de huurder en verhuurder dat deze aan de verplichting van betaling en afspraken moet voldoen. In de huurovereenkomst staan de standaard gegevens zoals naam, adres, gegevens van het Vastgoedobject en de huurprijs vermeld. Ook eventuele bijzondere afspraken worden in de huurovereenkomst vastgelegd.

Zodra beide partijen hebben getekend krijgt de nieuwe huurder de sleutels van de woning / appartement of het pand. De nieuwe huurder lichten we in over de rechten en plichten die hij als huurder heeft. Dit voorkomt onduidelijkheden naderhand. Naast het permanent verhuren van uw Woning of Appartement, Bedrijfsmatig Vastgoed of Agrarisch & Landelijk Vastgoed is tijdelijk verhuren ook een mogelijke oplossing.

Tijdelijk Verhuren

Heeft u een woning of appartement dat u tijdelijk niet gaat bewonen? Bijvoorbeeld omdat uw woning niet verkocht raakt en dubbele vaste lasten niet passen binnen uw in financiële plaatje? Dan is tijdelijk verhuren misschien een optie voor u.

Als NVM Verhuurmakelaar bespreken we de mogelijkheden en wijzen u op de mogelijke risico’s van tijdelijke verhuur zoals:

  • Het verkopen van een verhuurde woning is minder aantrekkelijk
  • Welke fiscale gevolgen heeft tijdelijke verhuur?
  • Geeft de bank wel toestemming? (mits u nog een hypotheek hebt)
  • Gaat de huurder op tijd betalen en gaat de huurder verzorgd met uw woning om?
  • En gaat de huurder wel vertrekken wanneer het huis is verkocht?

Conflictbemiddeling

Tijdens het verhuren van vastgoed kunnen er helaas ook meningsverschillen en conflicten ontstaan. Wat met enige regelmaat voorkomt is dat er een conflict ontstaat tussen partijen wanneer gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Vaak gaat dit over financiën.

U kunt het beter voorkomen, maar mocht u toch tegen een conflict aan lopen? Dan kan de Waard als erkend mediator tussen beide partijen bemiddelen.

U wilt uw woning of vastgoed verhuren?

Het enige wat u hoeft te doen is een het contactformulier in te vullen. We gaan dan direct voor u aan de slag om in kaart te brengen wat voor u de mogelijkheden zijn.

Liever even bellen? Ook dat is geen enkel probleem. U kunt ons bereiken op 0517-393931 of vul het formulier in op deze pagina en we nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Waarom kiezen voor de Waard Makelaars & Taxateurs?
  • 25 jaar ervaring in de Makelaardij en Taxaties in Franeker en omstreken
  • Beschikt over een groot netwerk
  • Op Funda een 9,3 verkoop gemiddelde
  • Lid van Raad van Mediation bij conflicten
  • Gecertificeerd voor Taxatie van alle Onroerendgoed Zaken
  • Taxatierapporten worden goedgekeurd door het Nederlands Woning Waarde Instituut (NWWI)
De Waard Makelaars & Taxateurs is aangesloten bij:

Bel mij terug

    Persoonsgegevens

     

     

    Contactgegevens

     

     

    Opmerkingen

     

    Call Now ButtonBel voor advies